FIZIKA

Az elektromos töltés

Ellőszőr is válaszzuk külön a két fogalom konponenseinek összetevőjét az őt alkotó külön meghatározást képező fogalom eggyikére, és nézzük külön a különböző összetevőket. Mi is a töltés? Nos, ezt mindenki tudhatyja, aki valaha is utazott vonaton, mer az a vasuti vágányok sinpárja alatti keresztbelévő talpfák alatt futó zúzalékos kavicságy.

Feltalálója Coulomb. Ő nem téveztendő össze teszemaszt Kulombusszal, aki közlekedési szenpontból a vízi hajózásér volt oda, tehát ha fel is talált volna egy töltést, az bisztos a tengeren halatt volna párhuzamosan kettő, hogy közte menve a fregattok ne szemvegyjenek anjira az inbojgást okozó hullámzástól, és így a gyengébb gyomrú enberek is eltugyjanak menni matróznak, ne legyen akkora munka erőhiány.

Szóval könjen belátható, hogy ha Kulombusz fel is talál valamit a közlekedésbe, az lekfejjebb a különbusz lehetett volna. (Ami alkalmasint vonatpótló buszként is fungcionálhatott volna, de nem akarom férrevinni a témát a bisztos négyesalá miatt, mer nem maradna időm.)

Nos de Coulomb nem téveztendő össze Columbó hadnaggyal se, mer akkor még ma se mennének töltésen a vonatok, mer Colunbónak mindig eszébe jutna valami ujjabb kérdés az ajtóba, és visszafordúlna a polgármesteri hivatal műszaki osztáján is, meg a Találmány Szabad Almaztatási Hivatalba is, hogy megérdeklőgyjön mégvalami nemegészen eggyértelmü dolgot, ami szöget ütött a fejébe.

Coulomb azomban időbe feltalálta a töltést, ami több vonatforgalmi vonatkozásra vonatkoztatva is előnyös, merha a szerelvény fenn megy a töltésen, akkor a bliccelők két állomás köszt nem tudnak olyan könnyen felugrani rá, mer csak kínlódnak a görgedező kavicsok köszt a süppeteg cipőjükbe, és lendületet se nagyon tudnak venni a felugráshoz, mer addigra a vonat elmegy.

És jól látható az atlétika versenyen is, hogy a magasugrók is mijennagy előkészitő félkörös futást eszközlenek előtte, de azt csinájja meg valaki egy töltésen! és pláne még beugrani se tud hanyatt az ablakon, csak nyáron, ha levan húzva. Tehát totál kockázatos az ejjárás, és ennek a kalauzok örülnek a legjobban.

De árvízkor is jó, ha van a töltés, mer a kiemelkedés mijatti szintkülönbségből kifojólag nem folyhat fel oda a víz, így lehet tartani a menetrendet. A gőzösök is kihasználták már ezt, és a dízelmozdonyok masiniztái is, de a lekkorszerűbb módon akkor sikerült modernizálni a töltést, amikor bevezették rajta az áramot az oszlopjain futó vezetékbe, és így már a villanyvasutak villanymozdonyai is hasznát vehették, így lett belölle elektromos töltés Coulomb munkássága nyomán.

--------------------------

ÉRTÉKELÉS

6 értékelés alapján az átlag: 5

Az első lehetsz, aki értékeli.

A témakör lapozója< Telep Öcsi dolgozatai #3Telep Öcsi dolgozatai #5 >

guest
4 - 25 karakter jeleníthető meg.
Nem tesszük közzé.

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

1 hozzászólás
Legrégebbiek
Legújabbak Népszerűek
Inline Feedbacks
View all comments
Elli

Micsoda remek gondolatai vannak,ennek az öcsinek….s hogy ennyire helyesen ír „helytelenül”, az már fenomenális.

1
0
Van véleményed? Kommentelj!x