2025.06.06.
ugyfelszolg

Webshop, átutalás, hülyének nézés. Reklamáció, frusztráció és pankráció. Plébános úr, csipkeverő asszonyok és valakinek a nagytalpú, kurta nénikéje. Mindez egy és ugyanazon történetben.

Higgyétek el, hogy mint a békebeli idők kedvelője, jómagam sokkal inkább szeretem a kifogástalan úriemberek stílusát, de sajnos vannak ebben az országban olyan kereskedelmi szereplők, akik abból nem értenek.

A történet röviden annyi, hogy kereken két héttel ezelőtt rendeltem öt csomag A3-as genothermet egy webshopból. Hamarosan a következő levelet kaptam:

Kedves Szabolcs!
Köszönjük megrendelését. Mellékletben küldjük az utalásos számla másolatát, melynek kiegyenlítése után postázzuk a kért terméket az eredeti számlával egyetemben.
Üdvözlettel: a Cég.

Eddig semmi különös. Megnyitottam a mellékelt pdf-et, meg a netbankot is, és elindítottam az átutalást. Számlaszám, Cég neve, összeg 3840 forint, a közlemény rovatba pedig – biztos, ami biztos alapon – beírtam a számla sorszámát meg az azon szereplő vevőkódomat is. A bank csakhamar igazolta, hogy az utalás sikeresen megtörtént.

Oké.

Másnap jött egy email a Cégtől, amelyben többek között ez szerepelt:

„Megrendelés fizetésre vár
Kedves Bogdán Szabolcs!
Az alábbi fizetési módot választottad: ELŐRE FIZETÉS UTALÁSSAL BANKSZÁMLÁRA (a megrendelést követően fizet)
Megrendelésed végösszege: 3.840 Ft
Az XXX banknál vezetett, XXX számú számlaszámunkra várjuk előre utalás esetén a megrendelésed végösszegét, amely: 3.840 Ft
Kérnénk a megjegyzés mezőben tüntesd fel megrendelésed sorszámát, amely: XXX
Ennek hiányában nem tudjuk beazonosítani az átutalásod!”

Ekkor már éreztem, hogy ez nem lesz egy egyszerű történet. Hogy úgy mondjam, volt valami a levegőben…

Először telefonon próbáltam elérni a Céget, de nem sikerült, párhuzamosan pedig elindult egy végeláthatatlan levelezés, amelyben például ilyen kedves kis fejezet is szerepelt:

Kapcsolatfelvételhez válaszolj erre az üzenetre, vagy írj a segitseg(kukac)cegunkneve.hu e-mail címre! Ezt követően azt továbbítjuk az illetékes kollégának, aki munkaidőben a lehető legrövidebb időn belül válaszolni fog, vagy felveszi Veled a kapcsolatot! Kérünk az email tárgyába írd be a rendelésed számát! Adatvédelmi okokból telefonon a megrendelésekről nem tudunk tájékoztatást adni!
Köszönettel, a Cég.

„Természetesen” semmi ilyesmi nem történt, bár igaz, hogy fogalmam sincs, az illetékes kolléga esetében mi számít a lehető legrövidebb időnek.

Most pedig bemutatom nektek azt a levelet, amelyet ma reggel írtam nekik:

Kicsit sem tisztelt Cég!

Most írok neked utoljára. Ugyanis pont öt perccel ezelőtt untam meg azt, amit két hete művelsz velem egy szaros 3840 forintos tétel kapcsán. Eddig némileg szórakoztatott is, gondoltam, kellemes kis anyag kerekedhet ki belőle a honlapom követőinek számára, ám mostanra már nem találom viccesnek.

Az okokat nem ismerem. Tehát nem tudom, hogy simán retardált vagy, azért nem vagy képes teljesíteni egy előre kifizetett megrendelést. Esetleg egy piti csaló vagy. Netán csak az időt húzod, és nem mered bevallani, hogy kifogyott a készleted A3-as genothermből, és bár a hátsó raktárban ügyes csipkeverő asszonyok épp most szövik a nejlont, de még némi időre szükség van, mire összeállhat a pakkom.

De már nem is érdekel.

Azt írod, nem tudsz azonosítani engem és a megrendelésemet. Tényleg bonyolult lehet, hiszen ehhez mindössze tizenegyféle adat áll rendelkezésedre, úgymint vezetéknév, keresztnév, telefonszám, lakcím, bankszámlaszám, emailcím, vevőkód, az áfás számla sorszáma, a megrendelés dátuma, a megrendelés tárgya (öt csomag A3-as genotherm) és a megrendelés összege. Sajnálom, hogy nem írtam meg a nádvágó, nagytalpú kurta nénikém lábméretét is, de nem tudtam, hogy szükség lesz rá az üzlet lebonyolítása során. Vagy ha tudtam is, nem sejtettem.

Na idefigyelj, te Cég! Mondok én neked valamit. Nagyon fog érdekelni tégedet. A továbbiakat olyan szemmel olvasd, hogy a levelezésünk vajon hogyan mutatna egy-két fogyasztóvédelmi blog posztjaként.

Szóval nem tudsz azonosítani engem. Aham. Mondjuk néhány évvel ezelőtt tudomásomra jutott, hogy él Egerszóláton egy plébános, akinek ugyanaz a neve, mint nekem. Lehetséges, hogy ő is megrendelt valamit tőled, és pont fatálisan ugyanazon a napon, és szintén 3840 forint értékben, hiszen Isten útjai kifürkészhetetlenek, és ebben bizonyára egyetért velem a plébános úr is.

Azt viszont már kevéssé tartom valószínűnek, hogy a néven, a dátumon és az összegen kívül bármilyen másik adat is megegyezne a két megrendelésben. Talán te sem feltételezed a nagy múltú OTP Bankról, hogy két ügyfelének is ugyanazt a bankszámlaszámot osztja ki, ugye? Hát hová vezetne az? Ha pedig az egerszóláti plébános úrnak ugyanazt az ügyfélkódot osztottad ki, mint nekem, akkor simán retardált vagy.

Viszont ha a plébános úrnak is ugyanolyan nyilvántartási számon küldtél áfás számlát, mint nekem, akkor komoly probléma van a számlázási rendszeredben. Óriási szerencsédre ismerek egy céget, amelyik szívesen átvilágítja az ilyesmit, és pillanatok alatt készséggel felszámolja a rendszerből az efféle anomáliákat. Úgy hívják, hogy Nemzeti Adó- és Vámhivatal. Nem mondom, hogy olcsón dolgoznak, de nagyon hatékonyak!

Elmesélem, hogy milyen választásod van most. Az egyik az, hogy huszonnégy órán belül kapok tőled egy levelet, amelyben közlöd, hogy haladéktalanul postázod számomra a két hete kifizetett árut, aztán bekiáltasz a hátsó raktárba a csipkeverő asszonyoknak, hogy csipkedjék magukat.

A másik az, hogy szintén huszonnégy órán belül visszautalod nekem a 3840 Ft-os összeget. Mivel jó vagyok és kedves, nem számolom fel a saját utalásom díját, sem az órabéremet arra az időre, amelyet nem tölthettem munkával, mert ilyen pitiáner kreténekkel kellett leveleznem, mint te.

A harmadik választásod, hogy nem csinálsz semmit, és akkor a levelezésünk kikerül a netre (ezáltal örökre ott is marad), és csak a saját adataimat fogom kitakarni, a tieidből egyet sem.

Kiváló tisztelettel zárnám soraimat, ha éreznék olyat irányodban. De nincsen egy molekulányi sem.

B. Sz.

 * — * — *

Nemrég érkezett egy levél, hogy a küldeményem még a mai napon postázásra kerül.


--------------------------

ÉRTÉKELÉS

10 értékelés alapján az átlag: 4.5

Az első lehetsz, aki értékeli.

A témakör lapozója< Az Osmosis második születésnapjára„A soha véget nem érő történet” – interjú az Osmosisról >

Minden megosztás segít! Köszönöm!
guest
4 - 25 karakter jeleníthető meg.
Nem tesszük közzé.

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

1 hozzászólás
Legrégebbiek
Legújabbak Népszerűek
Inline Feedbacks
View all comments
AniBenTóth

Legközelebb megírhatnád az én panasz leveleimet is. 😉

1
0
Van véleményed? Kommentelj!x
Osmosis
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.